» » Приклад ізотопів в неорганічної хімії

Приклад ізотопів в неорганічної хімії

Приклади ізотопів в хімії розглядають на водні. Під цим терміном мають на увазі різновиди одного хімічного елемента, що володіють однаковим атомним (порядковим) номером, але різними масовими числами. У періодичній системі Дмитра Івановича Менделєєва існує безліч хімічних елементів, причому, досить багато тих, які мають ізотопи, відрізняються масовим числом.

Важливі відомості

Приклад ізотопів водню свідчить про те, що при різній кількості нейтронів, у протію, дейтерію, тритію абсолютно різні хімічні властивості. Найчастіше ізотоп позначають символом елемента, до якого він відноситься, додаючи верхній лівий індекс, що визначає масове число. Також допускається написання назви з додаванням дефіса масового числа. Наприклад, можна побачити наступні варіанти: радон-222 вуглець-12. Розглядаючи приклади ізотопів в хімії, зазначимо, що деякі володіють своїми власними назвами: тритій, дейтерій, протій.

Особливості термінології

Термін був запропонований спочатку в множині, так як застосовувався для порівняння двох різновидів атомів. У практику ввійшло його використання в однині. В даний час приклади використання ізотопів единообразны у використанні з точки зору міжнародних наукових організацій.

Історія відкриття

Аналізуючи приклади ізотопів, необхідно зупинитися на деяких історичних фактах. Першим доказом того, що у речовин, які мають однакову хімічну поведінку, відрізняються фізичні властивості, встановлено в рамках дослідження радіоактивних перетворень атомів важких елементів. На початку дев'ятнадцятого століття було з'ясовано, що продуктом радіоактивного розпаду атома урану є ионий, а з торія утворюється радиоторий, які володіють подібними хімічними властивостями, але істотно відрізняються атомною масою і характеристиками радіоактивного розпаду. Трохи пізніше було встановлено, що ці продукти володіють однаковими рентгенівськими і оптичними спектрами. Речовини, подібні за хімічними властивостями, що відрізняються по масі атомів і деяким фізичним параметрам, стали називати ізотопами (запропонував його в 1910 році Содді). Приклад ізотопів можна подивитися на атомі водню. Маючи подібну атомну масу, вони відрізняються між собою кількістю нейтронів. До 2016 року було виявлено 3211 ізотопів різних хімічних елементів, причому близько 13% від їх загального числа стабільні або околостабильны, а 40 відсотків протонно-надлишкові, тобто, відхиляються в бік нейтронів (протонів). Цікаво те, що лідирують за відкриттів у цій області США, Німеччина, Великобританія, Росія, Франція. Приклад ізотопів водню розбирається в рамках курсу шкільної програми з хімії. Хлопці аналізують основні поняття: масове число, нейтрони, зарядове число, характеризуючи протій, дейтерій, тритій. Завдяки відкриттю радіоактивного теорії, вдалося пояснити основні відмінності в будові і властивостях ізотопів, зрозуміти можливості їх застосування в різних розділах хімії.