» » Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти

Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти

Люди завжди замислювалися над тим, ким були їхні далекі предки, які жили кілька тисячоліть тому. Великі цивілізації, пішли безповоротно, залишили після себе безліч загадок, що хвилюють науковців. Свідоцтва давно минулих днів, знайдені археологами, відкривають завісу над багатьма таємницями, пов'язаними з історією людства. Спробуємо провести аналіз найбільш цікавих знахідок, що представляють особливу цінність для науки.

Археологічні відкриття століття: унікальна знахідка на дні Іссик-Куля

Однією з найгучніших сенсацій у світі археології стало відкриття на дні озера Іссик-Куль невідомої цивілізації, вік якої, за найскромнішими прогнозами, становить близько 25 тисячі років. Поряд з киргизьким водоймою вже були знайдені стародавні стоянки первісних людей, могильники, петрогліфи, городища і скарби. Однак території дослідники припустили, що саме цікаве може ховатися у воді, і їх теорія підтвердилася.
Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти

Археологічні відкриття, зроблені на дні озера, вразили науковий світ: з'ясувалося, що на берегах Іссик-Куля жили племена кочівників, а існувала розвинена цивілізація. Як пояснюють вчені, на території кожні два століття змінювалися етнічні групи, і водойму вважався колискою найдавніших цивілізацій.

Дослідження під водою

Аквалангісти знайшли у воді стіну довжиною більше кілометра, і вважається, що під водою опинилися п'ять величезних міст, занесених піском і мулом. Дослідники нанесли на карту схему затопленого поселення, але точно оконтурити територію поки складно. Археологічні відкриття дозволили зробити висновок про високий рівень культурного та технологічного розвитку існуючої цивілізації.
Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти

На дні виявили кургани зразок тих, в яких ховали скіфів, а також знайшли майстерню з виробництва руди, самозатачивающиеся кинджали, а також золотий шестигранний предмет, що нагадує формою перші давньоруські рублі.

Цивілізація з високим рівнем розвитку

Сенсаційні археологічні відкриття додають новий сюжет в історію людства, а деякі артефакти серйозно спантеличили учених. На дні був знайдений бронзовий казан з припаяними ручками, методика виготовлення якого невідома. Якщо врахувати, що високотехнологічні способи обробки металу з'явилися порівняно недавно, то незрозуміло, як можна було досягти такої якості з'єднання всіх деталей більше двох тисяч років тому. Не можна не відзначити, що історія археологічних відкриттів в районі киргизького озера висвітлюється досить інформативно. Вчені продовжують вивчати знаходяться під водою ритуальний комплекс, господарські будівлі і житлові будинки. Але вже зараз можна зробити висновки, що коли-то в районі Іссик-Куля існувала розвинена цивілізація, що поєднує осілі і кочові форми ведення господарства. А припинила своє існування, швидше за все, після підйому рівня води, залишивши ученим багато загадок.

Розеттський камінь

Коли мова заходить про великі археологічні відкриття, то не можна не згадати артефакт, знайдений на території Єгипту в кінці XVIII століття. Розеттський камінь, що отримав назву від імені міста, біля якого його знайшли, виконаний з гірської породи. Він являє собою плиту з вибитими на ній текстами. Два з них написані на давньоєгипетському мовою, а один – давньогрецькою. Останній текст, швидко розшифрований лінгвістами, містив указ, що відноситься до 196 році до нашої ери і прославлявший всі заслуги царя Птолемея.
А ось до появи плити вчені раніше не стикалися з єгипетським мовою, і його розшифровкою займалися відразу кілька фахівців. З'ясувалося, що дві написи на камені, написані ієрогліфами і скорописом, містили однаковий за змістом з першою частиною текст.
Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти
Розгадка давньоєгипетського мови на Розеттському камені вагою більше тонни стала потужним проривом в розшифровці послань, зроблених в античні часи. Археологічні відкриття XIX століття дали ключ до вивчення давньої писемності, а французький вчений Шамполь навіть склав словник староєгипетської мови, таємниця якого була втрачена кілька століть тому.

Які знання несуть людям єгипетські піраміди?

Єгипетські піраміди є найбільшими архітектурними пам'ятками самої загадкової цивілізації старовини. Вчені, що вивчають унікальні артефакти, впевнені, що в спорудах криються таємні знання, які допоможуть розкрити головні секрети людства. За офіційною версією, загадкові піраміди, викликають безліч питань, побудовані людьми. Однак багато вчені протестували проти цієї теорії, стверджуючи, що безграмотні жителі не змогли б звести величні споруди, в основі будови яких закладено принцип золотого перетину. Як з'явилися такі масштабні об'єкти в древньої цивілізації, яка не могла відрізнятися високим рівнем розвитку більше чотирьох тисяч років тому?
Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти
Дослідники прийшли до незвичайного висновку, що єгиптяни ніколи не будували великі піраміди, а просто скористалися досягненнями невідомих предків, які володіли унікальними талантами. А усталене уявлення про гігантських спорудах, які повинні були увічнити пам'ять правителів – фараонів, визнано помилковим.

Масштабні споруди, створені невідомої працивилизацией

Археологічні відкриття Стародавнього Єгипту стали незаперечним доказом того, що піраміди з'явилися набагато раніше могутньої цивілізації. На одній із стел археологи виявили дивну напис, що містить наказ Хеопса відновити статую Сфінкса, якої заподіяли шкоду проливні дощі. Коли вченим стало відомо, що вісім тисяч років не випадали опади на території Єгипту, місцевий уряд наказав перенести в запасники музею стелу, а статую крилатої фігури з тулубом лева було швидко відреставровано.
Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти
Фахівці розшифрували ієрогліфи, що належать перу історика Манефона, якому доручили скласти історію великого держави. У ній він докладно описав, що більше 10 тисяч років тому на тому місці, де знаходився Стародавній Єгипет, жили великі боги. І сучасні дослідники згадали про міфічну Атлантиду – саму прогресивну цивілізацію людства. Після вивчення піраміди Хеопса з'ясувалося, що вона точно орієнтована на чотири сторони світу, адже такої ідеальної точності без спеціальних інструментів навіть у сучасному світі досягти не вдасться.

Яке призначення пірамід?

Таємничі архітектурні пам'ятки – це не тільки усипальниці фараонів. Єгиптологи, з'ясовували призначення пірамід, визнали їх давнім календарем, за яким вираховували тривалість року. Вони представляли собою досконалий астрономічний компас і точний геодезичний інструмент – теодоліт, який служив для топографічних досліджень. Творіння, створені якимсь вищим розумом, були сховищем давньої системи ваг і мір, а також моделлю півкулі, пов'язану з координатами довготи і широти. Важливі археологічні відкриття Єгипту сполохали вчений світ, яким складно визнати існування високорозвиненої працивилизации, володіла самими передовими технологіями і найвищими можливостями. Таким чином, археологи прийшли до спільної думки, що жителі стародавньої держави не створювали піраміди, а тільки реставрували їх.

Відкриття російських вчених

Вважається, що найдавніша цивілізація зародилася в Месопотамії – регіоні, який повністю збігається з територією сучасного Іраку. Про країні писав Геродот, а пізніше Біблія з розповідями про райський сад і Вавилонської вежі сприяла появі інтересу до земель Близького Сходу. Вітчизняні науковці, які зробили захоплюючі археологічні відкриття Месопотамії, отримали Державну премію в галузі науки і техніки. Треба сказати, що дослідження важливих пам'яток Межиріччя почалися ще в XIX столітті, коли французькі та англійські археологи відкрили всьому світу розкішні палаци позднеассирийского царства з унікальними барельєфами, що зображують сцени полювання, боїв, культових дій.
Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти
Пізніше фахівці розкрили більш ранній пласт історії, який пов'язаний з шумерської цивілізацією, що з'явилася з усіма ознаками високорозвиненої культури.

Розкопки храмового комплексу

Російські фахівці працювали в найдавнішому культовому центрі – Телль Хазна. Були знайдені дитячі поховання в глиняному посуді, величезний некрополь, що з'явився в IV столітті до нашої ери, зерносховища та культові споруди. Стародавній пам'ятник носить специфічний характер, так як тут повністю відсутні житлові будинки.
Великі археологічні відкриття: опис, історія та цікаві факти
Про те, що це храмовий комплекс, свідчать новітні археологічні відкриття. Наприклад, вчені виявили заповнені золою будови, на дні яких лежали рештки дитячих поховань. А в святилище культової споруди був знайдений глиняний стіл для жертвоприношень. Після оприлюднення всіх знахідок уявлення про роль сирійського регіону різко помінялися. Якщо раніше про нього говорили як про провінції стародавнього світу, то зараз стало зрозуміло, що це область високих культурних досягнень, і наші археологи зробили свій внесок в пізнання витоків стародавніх цивілізацій. Вчені, які займаються вивченням історичних пам'яток, припустили, що до нас на планеті існували цивілізації, які досягли високого рівня технологічного розвитку. З чим пов'язана їх зникнення, археологи не можуть відповісти, і хто знає, скільки ще століть, поки людство отримає відповідь на хвилююче питання.