» » Чим метеор відрізняється від метеорита? Опис, приклади метеорів і метеоритів

Чим метеор відрізняється від метеорита? Опис, приклади метеорів і метеоритів

Поговоримо про те, чим метеор відрізняється від метеорита, щоб пізнати загадковість і неповторність зоряного неба. Зіркам люди довіряють свої найзаповітніші бажання, але мова піде про інших небесних тілах.

Особливості метеора

Поняття «метеор» пов'язане з явищами, що відбуваються в земній атмосфері, при яких у неї зі значною швидкістю втручаються сторонні тіла. Частинки настільки малі, що відбувається їх швидке руйнування під дією тертя. Потрапляють на поверхню землі метеори? Опис цих небесних тіл, пропоноване астрономами, обмежується зазначенням короткочасної світиться смужки світла на зоряному небі. Вчені називають їх «падаючими зірками».

Характеристика метеоритів

Метеорит є залишками метеорного тіла, яке потрапляє на поверхню нашої планети. В залежності від складу, існує підрозділ цих небесних тіл на три види: кам'яні, залізні, залізно-кам'яні.

Відмінності між небесними тілами

Чим метеор відрізняється від метеорита? Це питання довгий час залишався для астрономів загадкою, приводом для проведення спостережень і досліджень. Метеори після вторгнення в земну атмосферу позбавляються своєї маси. До процесу згоряння маса цього небесного об'єкта не перевищує десяти грамів. Ця величина настільки нікчемна в порівнянні з розмірами Землі, що від падіння метеора ніяких наслідків не буде. Метеорити, що потрапляють на нашу планету, мають істотну вагу. Челябінський метеорит, який впав на поверхню 15 лютого 2013 року, за оцінками експертів, мав вагу близько десяти тонн. Діаметр цього небесного тіла становив 17 метрів, швидкість руху перевищувала 18 км/с. Челябінський метеорит почав вибухати на висоті близько двадцяти кілометрів, а загальна тривалість польоту не перевищила сорока секунд. Потужність вибуху в тридцять разів перевищила вибух бомби в Хіросімі, в результаті утворилися численні шматки і осколки, які впали на челябінську землю. Отже, розмірковуючи над тим, чим метеор відрізняється від метеорита, перш за все, відзначимо їх масу.

Найбільшим метеоритом став об'єкт, виявлений на початку двадцятого століття в Намібії. Його вага становила шістдесят тонн.

Частота падіння

Чим метеор відрізняється від метеорита? Продовжимо розмову про відмінності між цими небесними тілами. В атмосфері землі тільки за добу спостерігається спалах сотень мільйонів метеорів. В разі ясної погоди можна за годину спостерігати близько 5-10 «падаючих зірок», які насправді є метеорами. Метеорити також досить часто потрапляють на нашу планету, але основна їх частина згорає ще під час шляху. За добу про поверхню землі вдаряється кілька сотень таких небесних тел. У зв'язку з тим, що основна їх частина потрапляє в пустелі, морях, океанах, їх не виявляють дослідники. Ученим за рік вдається вивчати лише невелика кількість цих небесних тел (до п'яти штук). Відповідаючи на питання про те, що спільного у метеорів і метеоритів, можна відзначити їх складу.

Небезпека падіння

Невеликі частинки, що входять до складу метеорного тіла, здатні завдавати серйозної шкоди. Вони приводять у непридатність поверхню космічних апаратів, можуть виводити з ладу роботу їх енергетичних систем.
Складно оцінити ту реальну небезпеку, яку несуть метеорити. На поверхні планети після їх падіння залишається величезна кількість «рубців» і «ран». Якщо таке небесне тіло, має великі розміри, після його удару об Землю можливе зміщення осі, що негативно позначиться на кліматі. Для того щоб повною мірою оцінити всю масштабність проблеми, можна навести приклад падіння Тунгуського метеорита. Він впав в тайгу, завдавши серйозної шкоди території в кілька тисяч квадратних кілометрів. Якби ця територія була заселена людьми, можна було б вести мову про справжню катастрофу. Метеор є світловим явищем, яке часто спостерігається на зоряному небі. У перекладі з грецької мови це слово означає «небесний». Метеорит являє собою тверде тіло, що має космічне походження. У перекладі на російську мову цей термін звучить як «камінь з неба».

Наукові дослідження

Для того щоб зрозуміти, чим комети відрізняються від комет і метеорів, проаналізуємо результати наукових досліджень. Астрономам вдалося з'ясувати, що після потрапляння метеора в земні шари атмосфери відбувається їх спалах. В процесі згорання залишається світний слід, що складається з іонізованого газу. Частинки метеора згасають приблизно на висоті сімдесяти кілометрів від земної поверхні. Комета залишає на зоряному небі «хвіст». Її основою є ядро, що включає в себе пил і лід. Крім того, в кометі можуть розташовуватися наступні речовини: вуглекислий газ, аміак, органічні домішки. Пиловий хвіст, який вона залишає при своєму русі, складається з частинок газоподібних речовин. Потрапляючи у верхні шари атмосфери Землі, уламки зруйнованих космічних тіл або частинки пилу нагріваються від тертя і спалахують. Найменші з них одразу ж згоряють, а великі, продовжуючи падати, залишають за собою світиться слід іонізованого газу. Вони гаснуть, досягаючи відстані, приблизно рівного сімдесяти кілометрів від поверхні землі.
Чим метеор відрізняється від метеорита? Опис, приклади метеорів і метеоритів
Тривалість спалаху визначається масою цього небесного тіла. У разі згоряння великих метеорів можна милуватися яскравими спалахами кілька хвилин. Саме цей процес астрономи називають зоряним дощем. У разі метеорної зливи за одну годину можна побачити близько ста згорають метеорів. Якщо у небесного тіла великі розміри, в процесі просування крізь щільну атмосферу землі, він не згоряє і потрапляє на поверхню планети. До Землі доходить не більше десяти відсотків від початкового ваги метеорита. У складі залізних метеоритів міститься значна кількість нікелю і заліза. Основою кам'яних небесних тіл є силікати: олівін і піроксен. Залізно-кам'яні тіла мають майже рівну кількість силікатів і нікелістого заліза.

Висновок

Люди у всі часи свого існування намагалися вивчати небесні тіла. По зіркам складали календарі, визначали погодні умови, намагалися передбачати долі, відчували страх перед зоряним небом. Після появи різних видів телескопів астрономам вдалося розгадати багато таємниці і загадки зоряного неба. Були детально вивчені комети, метеори, метеорити, визначено основні відмінні і схожі риси між цими небесними тілами. Наприклад, найбільшим метеоритом, що потрапили на поверхню землі, був залізний Гоба. Його вчені виявили в Юної Америці, вага його склав близько шістдесяти тонн. Найвідомішою в Сонячній системі вважають комету Галлея. Саме вона пов'язана з відкриттям закону всесвітнього тяжіння.