» » Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани

Ви знаєте, скільки на нашій планеті діючих вулканів? Близько шестисот. Це порівняно небагато, якщо врахувати, що більше тисячі вже не загрожують людству, так як вони охололи. Більше десятка тисяч вулканів сховалися під гладдю морських і океанічних вод. І все ж небезпека виверження вулкана існує в багатьох країнах. Біля Індонезії їх більше ста, на заході Америки налічується близько десяти, є "гуркотливі гори" в Японії, на Камчатці і Курилах. Сьогодні ми розкажемо про сильних вивержень вулканів, які забрали багато життів, залишили помітний відбиток в історії цивілізації. Познайомимося з найбільш небезпечними представниками цих грізних гір. Дізнаємося, чи варто побоюватися сьогодні вулкана Йеллоустоун, який турбує вчених всього світу. Мабуть, з нього і почнемо.

Супервулкан Йеллоустоун

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
На сьогоднішній день вулканологами налічується двадцять супервулканів, порівняно з якими інші 580 - ніщо. Вони розташовані в Японії, Новій Зеландії, в Каліфорнії, Нью-Мексико і в інших місцях. Але самим небезпечним з усієї групи вважається вулкан Йеллоустоун. Сьогодні це чудовисько викликає побоювання всіх вчених, так як вже готовий викидати тонни лави на поверхню землі.

Розміри Йеллоустоун, де знаходиться

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
Цей гігант розташувався на заході Америки, точніше, на північно-заході, в районі штату Вайомінг. Вперше виявили небезпечну гору в 1960 році, її помітив супутник. Розміри будівлі становлять близько 72 х 55 кілометрів, а це майже третина від 900000 га всього Єллоустонського національного парку, точніше, його парковій частині.

Вулкан Йеллойстоун сьогодні зберігає в своїх надрах величезна кількість розпеченої магми, температура якої сягає 1000 градусів. Саме їй туристи зобов'язані безліччю гарячих джерел. Вогненний міхур розташований на глибині майже 8 кілометрів.

Виверження Йеллоустоун

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
Багато тисячоліть тому цей велетень вже поливав землю рясним потоком лави, а зверху присипав тоннами попелу. Найбільше виверження вулкана, вона ж була і першою, за підрахунками вчених, відбулося близько двох мільйонів років тому. Передбачається, що тоді Йеллоустоун викинув з себе понад 25 тис. кубічних кілометрів гірської породи, яка злетіла на 50 кілометрів нагору від поверхні землі. Ось це сила! Близько 12 мільйона років тому грізний вулкан повторив виверження. Воно було не таким сильним, як перше, і викидів виявилося в десять разів менше. Останнє, третє хвилювання сталося близько 640 років тому. Найбільшим виверження вулкана в той раз назвати не можна, але саме при ньому зруйнувалися стіни кратера, і сьогодні ми можемо спостерігати кальдеру, яка з'явилася в той період.

Варто побоюватися виверження Йеллоустоун найближчим часом?

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
З початком другого тисячоліття вчені стали помічати зміни, що відбуваються у поведінці Єллоустонського вулкана. Що ж їх насторожило?
  • З 2007 до 2013 року, тобто за шість років, що покриває кальдеру земля піднялася на два метри. Якщо порівнювати з останніми двадцятьма роками до цього, то підйом склав всього кілька сантиметрів.
  • З'явилися нові гарячі гейзери.
  • Сила землетрусів і їх частота в районі кальдери збільшилися з 2000 року.
  • Підземні гази стали знаходити вихід прямо з-під землі.
  • Температура води в найближчих водоймах підвищилася відразу на кілька градусів.
  • Жителі Північноамериканського континенту сполошилися від цієї новини. Вчені всього світу зійшлися в думці: виверження бути. Коли? Швидше за все, вже в цьому сторіччі.

Чим небезпечне виверження?

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Найбільше виверження вулкана Йеллоустоун очікується вже в наш час. Вчені припускають, що сила його буде не меншою, що і при попередніх заворушеннях. Якщо порівнювати міць вибуху, то її можна прирівняти до скидання на землю більше тисячі атомних бомб. Такий вибух здатний знищити все в радіусі 150-160 кілометрів, а ще 1600 кілометрів навколо потрапить в "мертву зону". Крім цього, виверження Йеллоустоун може сприяти початку вивержень інших вулканів, а це потягне за собою появу величезних цунамі. Ходять чутки, що уряд Сполучених Штатів щосили готується до цього заходу: виготовляються міцні укриття, створюється план евакуації на інші континенти. Складно сказати, чи буде це найбільшим виверженням вулкана за всю історію, та все ж воно небезпечно, і не тільки для штатів, а й для всього світу. Якщо висота викиду складе 50 кілометрів, то через дві доби небезпечну хмару диму почне активно поширюватися. У зону лиха першими потраплять жителі Австралії та Індії. На термін більше двох років доведеться звикати до холоду, так як сонячні промені не зможуть пробитися через товщу попелу, і настане зима поза розкладом. Температура опуститься до -25 градусів, а місцями і до -50. В умовах холоду, відсутності нормального повітря, голоду зможуть вижити тільки найсильніші.

Етна

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Це діючий стратовулкан, один з найпотужніших у світі і найбільший в Італії. Цікавлять координати вулкана Етна? Він знаходиться на Сицилії (праве узбережжі), недалеко від Катанії і Мессіни. Географічні координати вулкана Етна - 37° 45' 18" північної широти, 14° 59' 43" східної довготи.
    Зараз висота Етни становить 3429 метрів, але вона змінюється від виверження до виверження. Цей вулкан є найвищою точкою в Європі, поза зоною Альп, Кавказьких гір і Піренеїв. У цього велетня є суперник - всім відомий Везувій, який свого часу знищив цілу цивілізацію. Але Етна більше в 2 з гаком рази. Етна - суворий вулкан. У нього від 200 до 400 кратерів, розташованих з боків. Раз у три місяці з одного з них випливає розжарена лава, а приблизно раз на 150 років виверження відбуваються справді серйозні, які стабільно знищують селища. Втім, місцевих жителів цей факт не засмучує і не лякає, вони активно заселяють схили небезпечної гори.

Список найбільших вулканічних вивержень: хронологія активності Етни

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Приблизно шість тисяч років тому Етна неабияк пошалил. Під час виверження був отломлен і викинутий у море величезний шматок східній його частині. У 2006 році вулканологи опублікували звістка про те, що цей уламок, впавши в воду, створив величезне цунамі. Перше виверження цього велетня сталося, за підрахунками вчених, у 1226 році до настання нашої ери. У 44 році до нашої ери відбулося сильне виверження. Аж до Єгипту простягалося хмара попелу, через якого надалі не було врожаю. 122 рік - майже стертий з лиця землі місто під назвою Катання. У 1669 році вулкан своїм виверженням сильно видозмінив обриси берега. У води стояв замок Урсіні, після виверження ж він опинився в 25 км від берега. Лава проникла за стіни Катанні, поглинувши житло 27 тисяч осіб. У 1928 році виверженням був знищений старий місто Маскали. Це подія запам'яталася віруючим, вони вважають, що сталося справжнє диво. Справа в тому, що перед релігійною процесією потік розжареної лави зупинився. Біля нього збудували каплицю. Лава застигла біля побудови в 1980 році. В період з 1991 по 1993 рік відбулася одна з найстрашніших вивержень, яка практично знищила місто Дзафферана. Останні великі виверження вулкана відбулися в 200720082011 і 2015 роках. Але це були не самі серйозні катаклізми. Місцеві жителі називають гору доброї, так як лава тихо стікає по сторонах, а не вихлюпується вгору страшними фонтанами.

Варто побоюватися Етни?

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    У зв'язку з тим, що східна частина вулкана обламалася, Етна тепер вивергається эффузивно, тобто без вибуху, лава стікає по його сторонах повільними потоками. Вчені стурбовані тим, що поведінка громадини змінюється, і незабаром він буде вивергатися эксплозивно, тобто з вибухом. При такому виверженні можуть постраждати тисячі людей.

Гуарапуава-Тамарана-Сарусас

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Назва цього вулкана складно вимовити навіть самого професійного диктора! Але немає так страшно його назва, як те, як він вивергався близько 132 мільйонів років тому. Характер виверження його вибуховий, такі экзмепляры довгими тисячоліттями збирають лаву, а потім виливають її на землю в неймовірних кількостях. Так сталося і з цим гігантом, який виплеснув більше 8 тисяч кубічних кілометрів розпеченій рідоти. Знаходиться цей монстр в Трапової провінції Парана-Этендека. Пропонуємо ознайомитися з найбільшими виверженнями вулканів в історії.

Сакурадзима

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Цей вулкан знаходиться в Японії, і його вважають одним з найнебезпечніших у світі. З 1955 року цей гігант перебуває в постійній активності, що лякає місцевих жителів, та й не тільки їх. Останнє виверження було в 2009 році, але не дуже серйозне, якщо порівнювати з тим, що сталося у 1924-м. Сигналізувати вулкан став про своє виверження сильними підземними поштовхами. Більшість жителів міста встигло залишити небезпечну зону. Після цього виверження "Острів сакури" островом назвати не можна. З жерла цього велетня изверглось лави така кількість, що утворився перешийок, який з'єднав острів з іншим - Кюсю. Після цього виверження Сакурадзима ще близько року тихенько виливав лаву, яка зробила дно затоки багатьом вище.

Везувій

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Знаходиться в Наполі і є єдиним "живим" вулканом на території континентальної Європи. Найсильніше його виверження припадає на 79 рік. У серпні, 24 числа, велетень прокинувся від сплячки і знищив міста Стародавнього Риму: Геркуланум, Помпеї і Стабія. Останнє велике виверження вулкана відбулося в 1944 році. Висота цього грізного велетня - 1281 метр.

Colima

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Знаходиться в Мексиці. Це один з найбільш небезпечних представників свого роду. Він вивергався більше сорока разів, починаючи з 1576 року. Останнє сильне виверження зазначено в 2005 році, 8 червня. Уряд терміново евакуював жителів прилеглих селищ, так як над ними піднялася величезна хмара попелу - більше п'яти кілометрів у висоту. Це загрожувало життю людей. Найвища точка цього грізного монстра - 4625 метрів. На сьогоднішній день вулкан представляє небезпеку не тільки для жителів Мексики.

Галерас

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Розташований у Колумбії. Висота цього велетня сягає 4276 метрів. За останні сім тисяч років відбулося близько шести найбільших вивержень. У 1993 році почалося одне з вивержень. До нещастя, на території вулкана проводилися дослідні роботи, і шестеро геологів так і не повернулися додому. У 2006 році вулкан знову погрожував залити околиці лавою, тому з місцевих поселень була проведена евакуація людей.

Мауна-Лоа

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Це грізний страж Гавайських островів. Він вважається найбільшим вулканом на всій Землі. Обсяг цього велетня, враховуючи підводну частину, становить близько 80 тисяч кубічних кілометрів. В останнє сильне виверження було відзначено в 1950 році. А саме останнє, але не сильне, сталося в 1984-м. Мауна-Лоа входить в список найбільш потужних, небезпечних та великих вулканів світу.

Тейде

Найбільше виверження вулкана. Найбільш небезпечні вулкани
    Це дрімаючий монстр, пробудження якого побоюються всі жителі Іспанії. В останній раз виверження відбулося в 1909 році, на сьогоднішній день грізна гора не показує активності. Якщо цей вулкан надумає прокинутися, а відпочиває він більше ста років, то це буде не найприємніше час для жителів острова Тенеріфе, як і для всієї Іспанії. Ми назвали далеко не всі останні найбільші виверження вулканів. Як говорилося на початку статті, діючих налічується близько шестисот. Люди, що проживають в зонах активних вулканів, кожен день перебувають в страху, адже виверження - це страшний природний катаклізм, який забирає тисячі життів.