» » Скільки триває доба на Марсі та інших планетах Сонячної системи?

Скільки триває доба на Марсі та інших планетах Сонячної системи?

Червона планета - друге назва Марса, який досить близько розташований до Землі. Здійснювати спостереження «сусідки» на зоряному небі цілком можливо без телескопа. Марс, відноситься до Земної групи, є четвертою планетою від Сонця. Для порівняння: Земля займає третю позицію в нашій Сонячній системі.

Червона планета - наша «сусідка»

Назва «червона» в першу чергу пов'язано з її відтінком.
Скільки триває доба на Марсі та інших планетах Сонячної системи?
З-за високого вмісту оксидів заліза колір її поверхні злегка червонуватий. Що стосується розмірів планети відносно Землі, то Марс менше майже у два рази. Діаметр планети приблизно наполовину менше Земного.

Скільки триває доба на Марсі?

Період обертання Марса навколо Сонця становить 687 земних діб. Тобто рік на Марсі триває практично в два рази довше, ніж на Землі.
Скільки триває доба на Марсі та інших планетах Сонячної системи?
Це пов'язано з тим, що дистанція до нього в 162 рази більше, ніж від нас до Сонця, і період обігу, природно, займає більше часу. Скільки триває доба на Марсі? Тривалість доби на Марсі досить близька до Земних показниками. Тільки у даної планети нашої Сонячної системи цей період максимально близький до нас порівняно з іншими. Щодо тривалості, то доба на Марсі в годинах, звичних для нашого розуміння, складуть 24 години 37 хвилин. Цей показник незначно перевищує Земні добу. Причиною того, скільки триває доба на Марсі, в першу чергу є швидкість обігу Червоної планети навколо своєї осі.

Тривалість доби на планетах нашої сонячної системи

Те, яку мають тривалість добу, безпосередньо залежить від дистанції до Сонця і швидкості обертання навколо власної осі кожної планети. Розрізняють добу зоряні і сонячні.
Скільки триває доба на Марсі та інших планетах Сонячної системи?

Величина розходження між ними залежить від поєднання двох чинників - це періоди обертання навколо Сонця і обертання навколо своєї осі. Розглянемо тривалість доби та року на інших планетах, і порівняти з тим, скільки тривають добу Марсі і Землі. Перша і найближча планета до Сонця - це Меркурій. Зоряна доба на цій планеті становлять 59 земних діб, а сонячні тривають порядку 176. Що стосується Венери, то через її поводження в протилежну сторону зоряні добу мають тривалість 223 земних діб, а сонячні становлять 117 діб. Земля має 24 години на сонячних добі, зоряні добу трохи коротше і становлять 23 години 56 хвилин. Тривалість доби на Марсі зоряних і сонячних подібна тривалості на Землі. І становлять відповідно 24 години 37 хвилин і 24 години і 40 хвилин. Тобто день на Марсі триває 24 години 40 хвилин. Що стосується планет-гігантів, на Юпітері вона дорівнює майже десяти годин, на Сатурні - близько 10 годин 34 хвилин. На Нептуні ж - приблизно 16 годин, на Урані - 17 годин і 15 хвилин. Відмінність між сонячними і зоряними добами на цих планетах незначно. Це пов'язано з тривалим періодом обертання навколо Сонця.
Як ми бачимо, з усіх планет по тривалості, в порівнянні з Землею, найбільш схожий Марс. День на Марсі, так само як і на нашій планеті, на чотири хвилини довше, ніж зоряні добу. На інших планетах відмінність більш значно, настільки велику схожість не спостерігається.

День на Марсі такий же, як і на Землі

В 2023 році планується експедиція на Марс. Цього разу, на відміну від звичайних зондів, які досліджують планету, на борту космічного корабля полетять люди. Ця досить складна місія пов'язана з тим, що умови для проживання людей набагато важче, ніж на рідній планеті, і вихід на прогулянку у відкритий простір неможливий без засобів захисту. Одним з питань адаптації нових марсіанських жителів є реакція організму на те, скільки триває доба на Марсі, на відміну від Земних умов.
Скільки триває доба на Марсі та інших планетах Сонячної системи?
Чи буде при цьому повноцінна біологічна адаптація? На думку фізіологів, настільки невелика відмінність у 37 хвилин буде достатньо легко сприйнято поселенцями. Очікується багато складнощів, але, можливо, незважаючи на це, день на Марсі, настільки схожий на наш, буде нагадувати астронавтам рідний дім. Недарма Червону планету називають близнюком Землі. Її схожість велике, але придатність для проживання мінімальна.

Схожа, але не гостинна

На тлі високого рівня радіації для захисту поселенців планується будівництво житлових комплексів, спеціально розроблених для захисту від достатньо жорстких умов. На Марсі практично немає атмосфери, підвищена разряженность. У повітрі планети присутній в основному вуглекислий газ. Що стосується клімату, то він досить суворий. На екваторі влітку температура максимально піднімається до позначки +27 градусів Цельсія.
Скільки триває доба на Марсі та інших планетах Сонячної системи?
На полюсах опускається до -120 градусів Цельсія. Варто зауважити, що кут нахилу на Марсі близький до земного показником і становить 25 градусів. Завдяки цьому зміна часів року схожа з звичними тутешніми умовами. Але все ж рік на Марсі довше земного майже в два рази і становить майже 687 днів. Виходячи з того, скільки триває доба на Марсі, і з загальної кількості днів у марсіанському році, отримаємо, що перші поселенці побачать Сонце протягом марсіанського року 668 раз.

Астронавти майбутнього

У зв'язку з цим у організаторів і вчених місії існує ще одна проблема, яка технічно майже вирішена. Вона пов'язана з синхронізацією нашого і Марсіанського часу. Науковим терміном «Сол» називають день на Марсі або тривалість доби. Саме таким чином нові жителі Марса стануть іменувати свій день і говорити, що пройшло два чи три сола. Що ж, будемо сподіватися, що така грандіозна місія стане вдалою і відкриє нову міжпланетну епоху майбутнього.