» » Найбільша зірка в галактику Чумацький Шлях

Найбільша зірка в галактику Чумацький Шлях

Серед всіх спостережуваних небесних тіл досить складно встановити, яка найбільша зірка в нашій галактиці. Це пов'язане з величезними дистанціями в космосі і складністю спостережень з наступним аналізом отриманих даних. На сьогодні вченим вдалося виявити і зареєструвати приблизно 50 мільярдів світил. Більш досконала техніка дозволяє досліджувати віддалені закутки космосу і отримувати нову інформацію про об'єкти.

Оцінка та пошук надгігантів у космосі

Сучасна астрофізика у процесі дослідження космосу постійно стикається з великою кількістю питань. Причиною цього є гігантський розмір видимої Всесвіту, близько чотирнадцяти мільярдів світлових років. Інколи, спостерігаючи за зіркою, досить складно оцінити відстань до неї. Тому, перш ніж вирушити в дорогу в пошуках визначення, яка найбільша зірка в нашій галактиці, необхідно розуміти рівень складності спостереження за космічними об'єктами.

Раніше, до початку двадцятого століття, вважалося, що наша галактика одна. Видимі інші галактики зараховувалися до туманностям. Але Едвін Хаббл завдав нищівного удару по уявленням вченого світу. Він стверджував, що галактик велика безліч, і наша не є найбільшою.

Космос неймовірно величезний

Відстані до найближчих галактик величезні. Досягають сотень мільйонів років. Для астрофізиків досить проблематично визначити, яка найбільша зірка в нашій галактиці.
Найбільша зірка в галактику Чумацький Шлях
Тому про інших галактиках з трильйонів зірок, на дистанції в сто і більше мільйонів світлових років, говорити ще складніше. У процесі дослідження відкриваються нові об'єкти. Виявлені зірки порівнюються і визначаються самі унікальні і великі.

Сверхгигант в сузір'ї Щита

Назва найбільшої зірки в нашій галактиці - UY Щита, червоний сверхгигант. Це змінна зірка, розмір якої змінюється від 1700 до 2000 діаметрів Сонця.
Найбільша зірка в галактику Чумацький Шлях
Наш мозок не здатний уявити подібні величини. Тому для повного уявлення, яких розмірів найбільша зірка в галактиці, необхідно порівняти із зрозумілими для нас величинами. Для зіставлення підійде наша Сонячна система. Розмір зірки настільки великий, що якщо її розмістити на місці нашого Сонця, то межа надгіганта опиниться на орбіті Сатурна.
Найбільша зірка в галактику Чумацький Шлях
А наша планета Марс опиняться всередині зірки. Відстань до цього «монстра» космосу становить близько 9600 світлових років. Найбільша зірка в галактику Чумацький Шлях - UY Щита - може лише умовно вважатися «царем». Причини очевидні. Одна з них - це величезні космічні дистанції і космічний пил, що ускладнюють отримання точних даних. Інша проблема пов'язана безпосередньо з фізичними властивостями надгігантів. При діаметрі в 1700 разів більше, ніж наше небесне світило, найбільша зірка в нашій галактиці масивніше всього в 7-10 раз від нього. Виходить, що щільність надгіганта в мільйони разів менше, ніж навколишній нас повітря. Щільність її порівнянна з атмосферою Землі на висоті приблизно ста кілометрів над рівнем моря. Тому досить проблематично визначити точно, де закінчуються межі зірки і починається її «вітер».
На даний момент найбільша зірка в нашій галактиці перебуває в кінці циклу свого розвитку. Вона розширилася (такий же процес станеться з нашим Сонцем в кінці еволюції) і розпочала активне спалювання гелію і ряду інших елементів, важчих, ніж водень. Через кілька мільйонів років найбільша зірка в галактиці - UY Щита - перетвориться в жовтого надгіганта. А надалі - у яскраво-блакитну змінну, а можливо, і в зірку Вольфа – Райе.
Найбільша зірка в галактику Чумацький Шлях
Поряд з «царем» - надгігантом UY Щита можна відзначити близько десяти зірок зі схожими розмірами. У їх число входить VY Великого Пса, Цефея А, NML Лебедя, WOH G64 VV і ряд інших. Відомо, що всі найбільші зірки є короткоживущими і дуже нестабільними. Такі зірки можуть існувати як мільйони років, так і кілька тисячоліть, завершуючи свій життєвий цикл у вигляді наднової або чорної діри.

Найбільша зірка в галактиці: пошук триває

Спостерігаючи за серйозними змінами за останні двадцять років, варто припустити, що з часом наше розуміння можливих параметрів надгігантів буде відрізнятися від раніше відомих. І цілком можливо, в найближчі роки буде відкрито черговий сверхгигант, з більшою масою або розміром. А нові відкриття наштовхнуть вчених на перегляд раніше прийнятих догм і визначень.